Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing polityczny - politycal marketing

zastosowanie metod oraz technik marketingu do działalności politycznej i do polityków, a zwłaszcza dotyczących badania ich popularności, wielkości elektoratu, tworzenia akceptowanego ich wizerunku oraz promocji polityków i głoszonych przez nich programów dla celów wyborczych itp. Rynek polityki i polityków cechuje:  przewaga podaży na popytem wymagająca ciągłego pozyskiwania zwolenników i elektoratu,  konkurencja osób, programów, obietnic i argumentów,  różnorodność „produktów” polityki,  względna stałość wizerunków polityków i ich kompetencji,  względna lojalność elektoratu i poszczególnych zwolenników. Orientacje marketingowe mają pełne zastosowanie w marketingu politycznym, a mianowicie: konieczność nastawienia na korzyści swych zwolenników, uzyskiwanie przewagi nad konkurentami oraz świadomość ponoszenia politycznej i społecznej odpowiedzialności. Podobnie konieczne są badania rynku polityki i jego uczestników, a przede wszystkim: badania opinii i poglądów, badanie atrakcyjności haseł, sloganów, argumentów i programów, testowanie symboli, nazw, itp., analizowanie oporów i wątpliwości jak też dokonywanie sondaży i prognozowanie wyników. „Produkt” polityki i polityków jest tym lepszy, im bardziej „powiększony” przez obietnice, zapewnianie bezpośrednich i pośrednich korzyści, wzajemne wspieranie się itp. Strategia w marketingu politycznym wymaga pozyskiwania zwolenników, utrzymywania i wzmacniania ich lojalności, pozyskiwania niezdecydowanych oraz osłabiania elektoratu przeciwników politycznych. W szerokim zakresie konieczna jest również promocja wykorzystująca kontakty bezpośrednie oraz media nieosobowe. Etyka promocji politycznej to przede wszystkim: 1. nie straszyć, 2. nie grozić, 3. nie mówić nieprawdy, 4. nie dyskredytować przeciwników i nie niszczyć ich wizerunku. Wymagania te, są dużo trudniejsze do przestrzegania i kontrolowania w marketingu politycznym niż w innych rodzajach marketingu.
[T. Sztuci]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch