Media mix - media-mix
Jest to wybór i powiązanie różnych środków przekazu dla najkorzystniejszego osiągnięcia celów reklamy. Kryteriami wyboru mediów jest: 1. zdolność do zapewnienia komunikacji z adresatem reklamy, 2. możliwość skupienia uwagi przez potencjalnego nabywcę, 3. terytorialne rozmieszczenie adresatów reklamy, 4. przeciwdziałanie konkurencji, 5. efektywność określona przez koszt dotarcia do adresatów. Zależy to od ustalenia: rodzaju i liczby adresatów, do których ma być skierowany przekaz reklamy, najbardziej pożądanego sposobu zaprezentowania produktu (opis, scenka rodzajowa, prezentacja zastosowania, ruch, kolor itp.), pomysłu reklamy i możliwości jego realizacji, skuteczności środka przekazu pod względem zrozumienia, zapamiętania i zdolności przypominania sobie reklamy przez jej odbiorcę, efektywności mierzonej kosztem dotarcia do największej liczby adresatów. Wymaga to ustalenia zasięgu środka przekazu oraz pożądanego zasięgu zamieszczanej reklamy jej częstotliwości wyrażonej przez średnią liczbę pojawiania się przekazu w czasie trwania kampanii reklamy także punktowego pomiaru efektywności reklamy, wyrażonego przez wskaźnik GPR (Gross Rating Point), stanowiący iloczyn zasięgu, częstotliwości i kosztu osiągnięcia.
[T. Sztucki]
Zobacz również:
zob. metody badania mediów
|