Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Nabywca - buyer, customer

Sensem i celem istnienia każdego biznesu jest nabywca. Jest tym, do kogo przedsiębiorstwo kieruje swe produkty i usługi i ostatecznym weryfikatorem ich wartości i przydatności decydując tym o egzystencji, powodzeniu i rozwoju przedsiębiorstw. Każdy nabywca, niezależnie od tego jakie produkty i dla jakich celów pragnie kupić, ma mniej lub bardziej uświadomione cztery główne rodzaje wymagań:
1. chce uzyskać możliwie najwyższą wartość tego, co kupuje,
2. pragnie osiągnąć to możliwie najniższym kosztem,
3. potrzebuje dogodnych warunków dla dokonania wyboru i podjęcia decyzji zakupu w odpowiadających mu miejscach i dogodnym czasie,
4. chce mieć zapewnioną łączność informacyjną z przedsiębiorstwem oferującym towary i usługi.
Jest to określenie jedynie podstawowych wymagań, które w stosunku do każdego nabywcy i każdego produktu lub usługi, muszą być szczegółowo ustalone, a następnie realizowane, co wymaga:
 właściwej kompozycji instrumentów oddziaływania na rynek,
 systemu wiążącego produkcję, dystrybucję i promocję z rynkiem i nabywcami,
 odpowiednich sposobów tworzenia ofert przedsiębiorstwa i pozyskiwania nabywców.
Według wypowiedzi L. Beana: nabywca jest szczególnie ważną osobą w przedsiębiorstwie, od której jest ono w pełni zależne, nie jest przeszkodą, lecz celem jego pracy, jest tym, który mówi nam o swoich wymaganiach, a nasza praca polega na ich zaspokojeniu z korzyścią dla niego i dla nas. Największą wartością, ze względu na liczebność i łączną wysokość zakupów, są konsumenci, końcowi nabywcy wytwarzanych dla nich dóbr i usług, które nabywają dla zaspokajania swych indywidualnych potrzeb, pragnień i wymagań. Końcowymi nabywcami, kupującymi dla produkcji i przetwórstwa, są przedsiębiorstwa przemysłowe. Innym rodzajem końcowych nabywców są instytucje administracyjne, społeczne, ludzie wolnych zawodów itp., dokonujący zakupów dla potrzeb funkcjonowania tych organizacji. Odmiennym rodzajem nabywców są hurtowe i detaliczne przedsiębiorstwa handlowe kupujące produkty w celu ich dalszej sprzedaży rozmaitym końcowym nabywcom, a przede wszystkim konsumentom.

Zobacz również: klient , typologia nabywców , obraz nabywców , uczestnicy procesów zakupu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch