okresowe wartościowanie dokonań pracownika a zarazem jedna z bardzo ważnych i trudnych funkcji kierowania. Ocena taka przynosi następujące korzyści:
doskonali system wynagrodzeń tak by sprzyjał wzmacnianiu motywacji osiągnięć;
pozwala optymalnie wykorzystać kwalifikacje pracowników i ich szczególne uzdolnienia;
dostosowuje system doskonalenia pracowników i ich awansów do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa i pracowników;
stwarza rzeczową platformę kontaktów i współpracy pracowników z kierownictwem przedsiębiorstwa.
Ocena ta może być skutecznym instrumentem zarządzania, jeśli odbywa się:
w określonym czasie i ustalonych terminach;
według ustalonych zasad i procedury;
według ustalonych kryteriów i celów działania;
według ustalonych norm,
z jednakowym nastawieniem oceniających do wszystkich, którzy podlegają ocenie.
[J. Penc]
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...