Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Opakowanie - packing

Wszystko w czym umieszcza się produkty dla ich zabezpieczenia i ochrony przy przewozie, przechowywaniu i konsumowaniu. Opakowanie jest silnym narzędziem marketingowym. Opakowanie spełnia funkcje
 ochrony produktu,
 dogodności transportu,
 przechowywania produktów,
 ich konsumpcji i użycia, a ponadto funkcję:
 wyróżniającą produkt,
 informacyjną i
 reklamową.
Te podstawowe funkcje opakowania są wzbogacone przez wykorzystywanie opakowań dla umieszczania na ich informacji pomocnych dla użytkowania produktów oraz tekstów i rysunków oddziałujących promocyjnie na potencjalnych nabywców. Rozwój sprzedaży samoobsługowej spowodował przekształcenie zwykłego pakowania w sztukę pakowania powodującą, ze produkt „sam się sprzedaje”, ponieważ spełnia funkcję zastępowania sprzedawcy. Wykonanie właściwego opakowania produktu wymaga:
 zharmonizowania rodzaju i wyglądu opakowania z produktem i segmentem rynku, na którym będzie sprzedawany,
 zanalizowania drogi i sposobu fizycznego obiegu produktu z zakładu przemysłowego do hurtowych i detalicznych ogniw sprzedaży,
 ustalenia najbardziej korzystnych sposobów prezentacji produktu we wszystkich miejscach jego demonstracji i oferowania nabywcom,
 określenia treści i formy informacji oraz promocji, które są niezbędne, aby zachęcić konsumentów do pierwszego kontaktu z produktem w miejscu jego sprzedaży,
 dostosowania opakowania do sposobu, w jaki nabyty produkt będzie zabierany ze sklepu i dostarczany do mieszkania nabywcy,
 umożliwienia wtórnego wykorzystania opakowania przez konsumenta i w procesie produkcyjnym,
 zapewnienia nieszkodliwości opakowania dla środowiska naturalnego,
 przeprowadzenia kalkulacji kosztów różnych wersji opakowania oraz ustalenia ich wpływu na cenę opakowanego produktu.
Ważne znaczenie ma zastosowanie odpowiedniego koloru opakowań, dzięki czemu znajdujące się w nich produkty wyróżniają się od innych, przyciągają uwagę i zachęcają do kupna. Kolor, zastosowany do opakowania, musi nasuwać skojarzenia odpowiednie dla danego produktu. Jest to szczególnie ważne przy projektowaniu opakowań artykułów żywnościowych. Kolor musi zachęcać klienta do zjedzenia produktu znajdującego się w opakowaniu. Niewłaściwy kolor może nasuwać podejrzenia, że produkt jest nieświeży lub niezbyt smaczny. Kolory zdobiące wyroby kosmetyczne muszą być odmienne wówczas, gdy nie występują znaczne różnice między gatunkami. Szczególnie ważne są kolory opakowań produktów traktowanych jako upominki, powinny określać kosztowność i wyrafinowanie swej zawartości. Dzięki kolorom można podkreślić zapach. I tak perfumy o zapachu kwiatowym powinny mieć opakowanie w kolorach pastelowych, a perfumy o intensywnym ciężkim zapachu – w kolorach bardziej wyrazistych.
[T. Sztucki]

Zobacz również: kolor


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch