Witamy, 4 lipca 2024 r. Imieniny: Aureli, Malwiny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Prawo wzmocnienia - principle of reinforcement

prawo efektu dotyczące wzmocnienia; względnie trwała zależność między działaniem a wynikami tego działania (pozytywnymi bądź negatywnymi). Zgodnie z tym prawem istnieje duże prawdopodobieństwo, że działania prowadzące do pożądanego wyniku będą się w pewnych okolicznościach powtarzać. Oznacza to, że im większa jest satysfakcja z działania, tym większa skłonność do jego powtórzenia i odwrotnie: im większe niepowodzenie, tym większa niechęć do jego powtórzenia.
Prawdopodobieństwo ponownego zakupu danego produktu (marki) przez konsumenta wzrośnie więc, jeżeli będzie on z tego zakupu zadowolony i odwrotnie: zmniejszy się ono, jeżeli nie spełni jego oczekiwań, jeżeli go rozczaruje, np. z powodu nieodpowiedniej jakości, braku dobrego serwisu itp.
Gdy następuje wzmocnienie prawdopodobieństwo reakcji konsumenta zwiększa się, gdyż powstaje u niego jakby pewien nawyk (przyzwyczajenie), dyspozycja do kupna danego produktu przez wyrobienie sobie o nim pozytywnego zdania. Ta wyuczona reakcja może wygasnąć, jeśli nie jest odpowiednio wzmacniania, jeśli na przykład jakość produktu ulegnie pogorszeniu.
Prawo wzmocnienia znajduje szerokie zastosowanie w działalności reklamowej i wytwarzaniu lojalności do marki.
[J. Penc]

Zobacz również: nawyk , zachowanie się konsumenta


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Analiza rynku - stanowi podstawę działalności i zamierzeń każdego przedsiębiorstwa. Ma na celu zbadanie i ustalenie możliwości i uwarunkowań z jakimi musi się...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch