Strukturyzacja procesu planowania - structurization of planning process
uporządkowany metodycznie zbiór (układ) działań ułatwiający proces skutecznego planowania zwłaszcza w długofalowej perspektywie. Według H. Kreikenbauna planowanie powinno uwzględniać takie etapy, jak:
analiza najważniejszych zewnętrznych i wewnętrznych warunków otoczenia dokonywana przez kierownictwo przedsiębiorstwa;
formułowanie zamiarów przedsiębiorstwa w odniesieniu do jego długofalowej polityki na najwyższym szczeblu kierowniczym oraz zapoznanie z nimi podległych kadr kierowniczych;
wspólne opracowanie możliwych strategii w zakresie produktu, rynku i konkurencji;
wspólna ocena i wybór skutecznych strategii dla całego przedsiębiorstwa i obszarów jego działalności;
przełożenie strategicznych przesłanek na język konkretnych środków i przedsięwzięć dotyczących obszarów działalności;
wspólne określenie żądanych stopni spełnienia celów;
opracowanie środków strategicznej kontroli i określenie kompetencji w zakresie kontroli.
[J. Penc]
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...