Trening w sztuce sprzedawania
Jest on niezbędny zarówno dla przedsiębiorstwa jak i dla sprzedawców, ponieważ uczy rozumienia istoty sprzedaży, wyrabia nastawienie na zaspokajanie potrzeb nabywców oraz zaznajamia z najlepszymi metodami i technikami doprowadzania do zakupu. Podstawowy trening powinien być prowadzony przez profesjonalnych instruktorów i wykładowców, posługujących się nowoczesnymi środkami dydaktycznymi. Ciągły trening ma miejsce podczas dokonywania sprzedaży, a jej wyniki stanowić winny temat okresowych seminariów. Celem treningu jest:
poznanie firmy i identyfikowanie się z jej zamierzeniami i działalnością,
znajomość branży, produktów i świadczonych usług,
znajomość nabywców, ich potrzeb, motywacji, zwyczajów i sposobów dokonywania zakupów,
nauczenie postępowania w prostym i złożonym procesie zakupów,
nauczenie sposobów uzyskiwania korzystnych kontaktów z klientami,
nauczenie wykorzystywania walorów wynikających z osobistego prezentowania się sprzedawcy, jego wyglądu, zachowania, sposobu odnoszenia się do klientów,
nauczenie pokazywania produktu, sprzedawania „historii” jego powstawania, przekonywania o wartościach użytkowania i korzyściach nabycia,
nauczenie łagodzenia i usuwania uprzedzeń i oporów zakupu za pomocą racjonalnej, emocjonalnej, ekonomicznej i psychologicznej argumentacji.
nauczenie doprowadzania do zakupu będącego sprawdzianem umiejętności sprzedawani
[T. Sztucki]
Zobacz również:
sprzedaż osobista
,
sprzedawca perfekcyjny
|