Witamy, 2 lipca 2024 r. Imieniny: Kariny, Serafiny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zasady kontroli - control rules

podstawowe reguły przeprowadzenia kontroli kierowniczej przez menedżera. Każdy menedżer kontrolując podwładnych powinien wiedzieć, że:
 największą skuteczność ma kontrola wyników; im więcej swobody ma pracownik w zakresie kształtowania sposobu pracy, tym więcej wykaże inicjatywy, chęci do pracy i odpowiedzialności;
 należy raczej unikać ciągłych kontroli szczegółowych, preferując okresowe kontrole wyników, gdyż szczegółowe kontrole tłumią w pracowniku samodzielność myślenia i działania;
 należy dobierać różne godziny kontroli, mając na uwadze, że największa sprawność pracownika jest zwykle przed południem, natomiast osłabienie sprawności następuje po południu lub późnym wieczorem (szczególnie zaś w nocy);
 kontrolę należy przeprowadzać możliwie dyskretnie, tak aby można było obserwować naturalne zachowania się pracownika.
Menedżer powinien odróżniać czynności kontroli od nadzoru. Pod nadzorem należy rozumieć dużą liczbę drobnych obserwacji, prowadzonych w sposób mniej usystematyzowanych w czasie. Kontrola jest natomiast badaniem planowym odnoszącym się do określonych problemów lub stadiów pracy, a więc jest działaniem programowym potrzebnym, zrozumiałym i odnoszącym się wyłącznie do istoty rzeczy.
[J. Penc]

Zobacz również: kontrola kierownicza


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Wynagrodzenie pracowników - pensje wypłacane przez pracodawców pracownikom oraz uzupełniające świadczenia pieniężne, takie jak składki na publiczne i prywatne fundusze...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch