Nowy produkt - new product
produkt o wysokim stopniu sprawności, trwałości i estetyki, porównywalny ze światowymi standardami oraz parametrami techniczno-ekonomicznymi wchodzący na istniejący rynek lub tworzący nowe rynki. Pojęcie nowy produkt kojarzy się z pojęciem nowoczesny produkt, a nawet jest z nim utożsamiane.
Nowy (nowoczesny) produkt powinien charakteryzować się takimi cechami, jak:
wyższa efektywność i szerszy zakres funkcji wyrobu,
minimalna masa i rozmiary wyrobu, zastosowanie nowych materiałów,
niska energochłonność i wysoki udział pracy wysoko wykwalifikowanej,
respektowanie wymogów ekologicznych, eliminowanie zagrożeń dla człowieka i środowiska (ograniczenie szkodliwych emisji, hałasu i wibracji) przy wykorzystaniu wyrobu,
właściwe zaprojektowanie wyrobu z punktu widzenia wymagań estetyki, ergonomii i mody,
optymalna funkcjonalność wyrobu przy minimalnym zużyciu surowców, energii i małej pracochłonności,
optymalna ekonomicznie żywotność wyrobu i wysoka niezawodność funkcjonowania.
Wprowadzając nowy wyrób, każdy producent powinien brać pod uwagę, że konkurenci mają coraz wyższe wymagania co do kupowanych wyrobów, preferują te produkty, które dostarczają im najwyższą jakość, najlepsze cechy użytkowe lub innowacyjne i starać się mu dostarczać te produkty, a raczej zadowolenie z ich nabycia w sposób skuteczniejszy niż konkurenci.
[J. Penc]
Zobacz również:
strategia produktu
,
rynek
,
strategia rozwoju produktu
,
produkty zaawansowane technologicznie
|