Partnerstwo informacyjne - information partnership
korzystanie przez firmy ze wspólnych baz danych, łączenie wysiłków w dziedzinie informacji bez tworzenia jednego organizmu. Partnerstwo to pozwala wspólnie ponosić nakłady na urządzenia i oprogramowanie oraz pokrywać koszty przyuczania pracowników do obsługi i wykorzystania urządzeń, co stanowi poważny problem dla wielu małych i średnich firm.
Partnerstwo to obejmuje cztery rodzaje działań:
wspólny marketing, co polega na koordynacji marketingu nawet z konkurentami, gdy jest to korzystne oraz na specjalizacji, gdy jest to celowe;
wymiana informacji wewnątrz gałęzi przemysłu, co polega na tworzeniu systemu informacyjnego służącego wielu firmom do łączenia się z najpoważniejszymi klientami krajowymi oraz międzynarodowymi biurami sprzedaży;
wymiana informacji między klientami i dostawcami danych informacyjnych, co polega na tym, że sieci łączące firmy z wieloma dostawcami są zakładane wspólnie; umożliwia to dostosowanie programów produkcji do zaopatrzenia;
partnerstwo promowane przez dostawców technologii informacyjnej, co polega na korzystaniu z usług informacyjnych partnera w celu ułatwienia racjonalizacji w deficytowych działach i zakładach (przesuwanie asortymentu między poszczególnymi zakładami, przyjmowanie zamówień za pomocą sieci informacyjnej, szybsze dostawy itp.).
[J. Penc]
|