Sklep - shop
Miejsce obsługi klientów i detalicznej sprzedaży towarów. Sklep powinien być wizytówką swego przedsiębiorstwa, asortymentu jego produktów i miejscem świadczenia różnych usług ułatwiających wybór i dokonywanie zakupów. Powinien zwracać uwagę klientów wyglądem zewnętrznym, fasadą, oknem wystawowym, gablotami, pokazem nowości, a także czystością i estetyką swego otoczenia. Sprawne funkcjonowanie sklepu wymaga:
1. oferowania wysokiej jakości produktów w układach asortymentowych dostosowanych do kompleksowego zaspokajania potrzeb i dogodności dokonywania wyboru,
2. prezentacji produktów na urządzeniach sprzedażowych w sposób umożliwiający porównanie produktów przed podjęciem decyzji zakupu
3. zamieszczania informacji o cenach produktów,
4. fachowej i życzliwej obsługi klientów przez fachowy personel nastawiony na jak najlepsze umożliwienie klientom zaspokajania ich potrzeb.
Spełnianie tych wymagań jest podstawą powodzenia sklepu, lojalności i przywiązania do niego klientów i warunkiem wysokiej sprzedaży zapewniającej zyski przedsiębiorstwu i wysokie wynagrodzenie sprzedawców.
[T. Sztucki]
|