Witamy, 25 czerwca 2024 r. Imieniny: Łucji, Witolda
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Strategia marketingowa - marketing strategy

przemyślany zestaw działań, za pomocą których przedsiębiorstwo dąży do osiągnięcia swoich celów rynkowych, tj. działań umożliwiających poznanie przyszłej struktury popytu na produkty i usługi oraz zaspokojenie go przez kreowanie podaży, przekazywanie informacji nabywcom, dostarczanie wytwarzanych dóbr w odpowiednim miejscu i cenie, a także ich realizowanie w formie transakcji rynkowych. Stanowi ona więc całokształt zintegrowanych działań prowadzących w konsekwencji do wyboru docelowego rynku z uwzględnieniem celów i zdolności wewnętrznych przedsiębiorstwa oraz wykorzystania przewidywanych możliwości dla poprawienia swojej pozycji na rynku i zdobycia przewagi konkurencyjnej. Jej celem jest segmentacja rynku (wyodrębnienie i podział) oraz jego opanowanie w takim stopniu, aby zminimalizować siły konkurentów i uzyskać największe korzyści dzięki pełnej aktywizacji instrumentów marketing-mix i w konsekwencji zaspokajaniu potrzeb i życzeń klientów.
Skuteczność strategii marketingowej zależy od analizy (prognozy) szans rynkowych i kompozycji instrumentów marketing-mix. Instrumenty prawidłowo dobrane i zastosowane powinny umożliwić odpowiedź na cztery, ważne dla budowy strategii pytania, a mianowicie:
 jakie produkty (usługi) powinny zostać zaoferowane na rynku (mix produktowy);
 na jakich warunkach i po jakich cenach produkty te powinny być zaoferowane odbiorcom (mix kontraktowy);
 jakie specyficzne sposoby wpływania na rynek i promowania sprzedaży powinny być zastosowane (mix komunikacji, mix promocji);
 do kogo i przez jakie kanały dystrybucji powinny docierać produkty przedsiębiorstwa (mix dystrybucji).
Wyboru najkorzystniejszej strategii należy dokonać w zależności od pozycji i siły przedsiębiorstwa w branży, stopnia atrakcyjności tej branży i aspiracji rynkowych jego kierownictwa. Nie ma bowiem recepty na budowę wygrywającej strategii; w każdym przypadku musi być odniesiona do uwarunkowań, w jakich działa przedsiębiorstwo.
[J. Penc]

Zobacz również: marketing strategiczny


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Luka strategiczna - różnica między pożądaną a aktualną pozycją przedsiębiorstwa. Analiza tej luki stanowi jedną z podstawowych metod badania dostosowania obecnych...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch