Witamy, 2 lipca 2024 r. Imieniny: Kariny, Serafiny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

studium przypadku - case study

Jest to metoda dydaktyczna stosowana dla nauczania marketingu. Przypadek (case) stanowi opis sytuacji wybranej lub specjalnie opracowanej firmy, oparty na źródłach wtórnych i pierwotnych dający obraz określonej sytuacji, w jakiej znajduje się przedsiębiorstwo oraz problemów, które muszą być rozwiązane. Zadaniem studentów, przedsiębiorców i menedżerów, podlegających doskonaleniu za pomocą studium przypadków, jest przeprowadzenie diagnozy opisanego przedsiębiorstwa lub przedsięwzięcia i dyskusji nad wariantami najbardziej korzystnego postępowania. Zdaniem Tomasza Domańskiego metoda przypadków stawia uczestnikom szkolenia wiele konkretnych celów i zadań oraz pozwala przetestować ich umiejętności w rozwiązywaniu problemów. Wymaga:
1. umiejętności dokonywania właściwej diagnozy, zamiast szukania gotowych rozwiązań, przy czym diagnoza powinna obejmować zarówno zewnętrzne szanse i zagrożenia jak i wewnętrzne mocne i słabe strony przedsiębiorstwa,
2. formułowania celów uporządkowanych, policzalnych i realistycznych w opisanych sytuacjach,
3. doboru właściwych środków i sposobów postępowania dla realizacji celów,
4. sformułowaniu planu marketingowego, biznes planu czy też programu działania.
Metoda przypadków jest zarówno indywidualnym narzędziem dydaktycznym, jak również służy do grupowej dyskusji w celu sprawdzenia umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z dziedziny marketingu czy też organizacji i zarządzania. Krytycy tej metody zwracają uwagę, że kładzie się w niej nacisk na rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji. W praktyce natomiast nie znajduje się gotowych problemów, lecz trzeba umieć je dojrzeć, znaleźć i sformułować. Umiejętność menedżera polega na zdolności dostrzegania i formułowania problemów, a następnie na ich rozwiązywaniu. Istotne jest więc uczenie rozpoznawania problemów i okazji. J. Livinstone uważa, że wiedza analityczna jest ważna, ale istotny sukces kierownika polega na umiejętności znacznie wcześniejszego przewidywania problemów, zanim one wystąpią. Powodzenie przedsiębiorstwa zależy od maksymalnego wykorzystywania okazji, a nie od rozwiązywania problemów. Jednakże mimo tych zastrzeżeń studium przypadku jest wartościową metodą uzupełniania wykładów i zbliżania szkolonych do praktycznych, ważnych zagadnień przez interpretowanie informacji, ujawnianie problemów i znajdowanie rozwiązań wykorzystujących poznaną wiedzę marketingową.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Wynagrodzenie pracowników - pensje wypłacane przez pracodawców pracownikom oraz uzupełniające świadczenia pieniężne, takie jak składki na publiczne i prywatne fundusze...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch