Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Ocena pracownika - employee appraisal

wydawanie opinii o pracowniku na podstawie przyjętych kryteriów. Na przykład na temat wykonania lub używania określonych zadań, zachowania się w określonej sytuacji, stosunku do innych pracowników, do swoich przełożonych itp. Z punktu widzenia polityki kadrowej przedsiębiorstwa szczególnie ważne są tzw. oceny okresowe oparte na sformalizowanej procedurze, która powinna uwzględniać cele, podmiot, kryteria i sposób przeprowadzania oceny. Oceny takie są sporządzane przed podjęciem decyzji kadrowych związanych np. z przeszeregowaniem, awansowaniem, wyróżnieniem lub udzieleniem kary.
Potrzeba oceny, tak jak potrzeba uznania czy wyróżnienia, jest naturalną potrzebą człowieka i jej zaspokajanie ma wartość motywacyjną. Ocena przekazana pracownikowi stanowi dla niego bezpośredni bodziec do działania: pozwala mu zorientować się jak jego starania są odbierane przez przełożonych, poznać ich oczekiwania, wyjaśnić okoliczności uzyskania takich a nie innych rezultatów, dostosować się do wymagań, skorygować dotychczasowe działania, uzgodnić i zaplanować swoją pracę. Ocenianie pracownika i informowanie go o rezultatach jego pracy i staraniach pełni dwie funkcje: motywacyjną i korekcyjną. Funkcja motywacyjna polega na tym, że pracujący nad czymś człowiek informacje o wynikach swojej pracy odczuwa jako bodziec; zaś korekcyjna – na tym, że informacja o wynikach pracy pomaga mu poprawić błędy i odrzucić nieskuteczne metody.
[J. Penc]

Zobacz również: ewaluatywna zgodność , uprzedzenie , percepcja informacji , permisywizm , zachowanie asertywne


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch