Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Planowanie marketingowe - marketing planning

zespół czynności prowadzących do określenia celów rynkowych i zadań dla poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa, które realizują określone funkcje marketingowe oraz łączenia wszystkich elementów kompozycji marketingowej (marketing-mix) w skoordynowany system działania.
Według J. Westwooda planowanie to zapewnia następujące korzyści:
1. Planowanie marketingowe przyczynia się do zapewnienia płynnego miejsca od dnia dzisiejszego do przyszłości.
2. Planowanie z uwzględnieniem zmian w warunkach działania stwarza szczególne okazje do zdobycia istotnej przewagi konkurencyjnej.
3. Planowanie marketingowe jest sposobem informowania przedsiębiorstwa o koniecznych zmianach i ich skutkach w sposób otwarty i nie odbierany jako zagrożenie.
4. Przy planowaniu ,,na jutro” zawsze istnieje ryzyko popełnienia błędu. Planowanie marketingowe obejmuje zarazem ocenę możliwości i ograniczenia ich zakresu, co zapewnia największe szanse na sukces i najmniejsze prawdopodobieństwo błędów.
5. Planowanie marketingowe jest metodą radzenia sobie ze złożonością oceny wszystkich rynków, określenia istoty zmian i ustalenia potencjalnej rentowności.
6. W dużych firmach występuje zawsze rywalizacja o ograniczone zasoby czasu i pieniędzy. Jeśli musi się podejmować decyzje pod wpływem zachodzących wydarzeń, rozwój może następować w sposób nieuporządkowany i marnotrawny, prowadząc do utraty przewagi konkurencyjnej. Dobry plan marketingowy temu zapobiega.
[J. Penc]

Zobacz również: plan marketingowy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch