Potencjał rynku - potential of the market
granica do jakiej dąży popyt rynkowy, kiedy w danym otoczeniu marketingowym, nakłady na marketing w danym segmencie rynku dążą do nieskończoności; maksymalna ilość produktu, jaką mogą sprzedać wszystkie firmy w określonym segmencie w danych warunkach oraz działaniach marketingowych tych właśnie firm. Przedsiębiorstwa nie mogą dowolnie wpływać na potencjał rynkowy, gdyż popyt rynkowy zależy nie tylko od ich działań marketingowych, lecz także i to często zasadniczo, od otoczenia marketingowego. Inne są ich możliwości sprzedaży w okresie prosperity a inne w okresie recesji. W okresie prosperity popyt przedsiębiorstwa rozumiany jako udział jego wyrobów w popycie rynkowym (globalnym) jest zawsze relatywnie większy. Oczywiście udział ten zależy zawsze od tego jak postrzegane są jego produkty, serwis, cena, czy sposoby komunikacji z klientami w porównaniu do konkurencji.
[J. Penc]
Zobacz również:
rynek
,
rynek konkurencyjny
,
siła nabywcza
|