Produkt ulepszony - modernized product, modified product
produkt zmodyfikowany, zmodernizowany, udoskonalony; pośrednia forma produktu między już istniejącym (pierwowzorem) a produktem nowym. Produkt ten odznacza się tym, że w wyniku dokonanych zmian (ulepszeń) techniczno-konstrukcyjnych zaspokaja nadal te same potrzeby co produkt istniejący, ale lepiej i w szerszym zakresie, odznacza się wyższą jakością i funkcjonalnością (np. pod względem wygody, czy kosztów użytkowania), jednakże nie jest postrzegany przez konsumentów jako nowy.
Modyfikowanie produktu, jego doskonalenie i unowocześnianie jest z reguły bardziej ekonomiczne niż opracowanie i wypromowanie produktu nowego, gdyż znacznie niższy jest koszt jego wytworzenia, wejścia na rynek i utrzymania się na rynku. Taki produkt znacznie wydłuża końcowe fazy życia wyrobu i ułatwia firmie utrzymanie zadowalającej pozycji na rynku, a nawet zwiększenie dystansu w stosunku do konkurencji.
Naturalnie, możliwości modyfikacji produktu są ograniczone i szybko się wyczerpują, przeto firmy, które chcą liczyć na osiągnięcie zysków w przyszłości nie mogą się ograniczać do usprawniania istniejących produktów, lecz muszą także wprowadzać nowości.
[J. Penc]
Zobacz również:
nowy produkt
,
ryzyko nowatorstwa
|