Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Produkt ulepszony - modernized product, modified product

produkt zmodyfikowany, zmodernizowany, udoskonalony; pośrednia forma produktu między już istniejącym (pierwowzorem) a produktem nowym. Produkt ten odznacza się tym, że w wyniku dokonanych zmian (ulepszeń) techniczno-konstrukcyjnych zaspokaja nadal te same potrzeby co produkt istniejący, ale lepiej i w szerszym zakresie, odznacza się wyższą jakością i funkcjonalnością (np. pod względem wygody, czy kosztów użytkowania), jednakże nie jest postrzegany przez konsumentów jako nowy.
Modyfikowanie produktu, jego doskonalenie i unowocześnianie jest z reguły bardziej ekonomiczne niż opracowanie i wypromowanie produktu nowego, gdyż znacznie niższy jest koszt jego wytworzenia, wejścia na rynek i utrzymania się na rynku. Taki produkt znacznie wydłuża końcowe fazy życia wyrobu i ułatwia firmie utrzymanie zadowalającej pozycji na rynku, a nawet zwiększenie dystansu w stosunku do konkurencji.
Naturalnie, możliwości modyfikacji produktu są ograniczone i szybko się wyczerpują, przeto firmy, które chcą liczyć na osiągnięcie zysków w przyszłości nie mogą się ograniczać do usprawniania istniejących produktów, lecz muszą także wprowadzać nowości.
[J. Penc]

Zobacz również: nowy produkt , ryzyko nowatorstwa


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch