Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Projektowanie organizacji - planning of organization, designing of organization

zespół działań obejmujący: formułowanie celów i zadań, dobór odpowiedniej techniki i technologii, uwzględnienie potrzeb kadrowych i kształtowanie struktury organizacyjnej. Projektowanie organizacji musi być zawsze dynamiczne i uwzględniać nie tylko potrzeby wewnętrzne, ale także rynek i konkurencję.
Projektowanie organizacji jest wyjątkowo trudnym zadaniem, gdyż każda struktura organizacyjna powinna odpowiadać szerokiej gamie wymagań: dobór rozwiązań strukturalnych do określonej strategii firmy, odpowiedni podział zadań, zapewnienie właściwej koordynacji, nadzoru i obiegu informacji. Nowoczesna organizacja powinna zapewniać dużą elastyczność działania, odznaczać się płaską strukturą i bezpośredniością kontaktów na linii kierownictwo naczelne – wykonawcy. Takie warunki spełnia koncepcja organizacji zwana ,,korporacją horyzontalną”, która eliminuje hierarchię i ścisłe granice kompetencji. Według J. A. Byrne, projektując taką organizację, należy:
 tworzyć organizację wokół procesu (3 –5 najważniejszych procesów wynikających ze strategii firmy), a nie skierowaną na zadania;
 ograniczać hierarchię starając się wykonywać procesy przy jak najmniejszej liczbie zespołów;
 uczynić z zespołów główne części składowe organizacji, ograniczyć zadania kontrolne, dając zespołom samodzielność;
 pozwolić, by klienci wymuszali wzrost wydajności;
 nagradzać zespoły za wyniki pracy ustalając system motywacji pod rezultaty pracy zespołowej i zachęcać pracowników by rozwijali różnorodne umiejętności zamiast wąskiej specjalizacji;
 doprowadzić do tego, by pracownicy mieli bezpośredni i regularny kontakt z dostawcami i klientami;
 zapewnić pracownikom informację i szkolenie, powierzyć członkom organizacji nieprzetworzone informacje, nauczyć się jak się nimi posługiwać, by potrafili sporządzać własne analizy i samodzielnie podejmować decyzje.
[J. Penc]

Zobacz również: organizacja , organizowanie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch