Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Rozwiązywanie problemu - problem resolving

całokształt operacji myślowych związanych z identyfikowaniem, definiowaniem i tworzeniem koncepcji nowych konfiguracji zjawisk i procesów korzystnych dla zachowania się firmy w otoczeniu. Proces rozwiązywania problemu można podzielić na następujące etapy:
1. Rozpoznawanie problemu: sformułowanie, rozpoznanie rodzaju, określenie powodów (celu) rozwiązania problemu, pokazanie ujemnych stron dotychczasowej sytuacji lub rozwiązania.
2. Zgromadzenie pomysłów: zebranie informacji i faktów, które mają stanowić podstawę dla nowych rozwiązań, zebranie sposobów i środków, które pomogą opracować rozwiązania, przestudiowanie odpowiedniej literatury, która wzbogaci koncepcje rozwiązań, wyszukanie osób, które mają odpowiednie doświadczenie i mogą wziąć udział w rozważaniach lub współdziałać.
3. Organizacja pracy: określenie praktycznego postępowania, użycie personelu i środków rzeczowych, zapewnienie współpracy, określenie terminów i ustalenie priorytetów.
4. Poszukiwanie rozwiązań: hipotetyczne obmyślenie rozwiązania, formułowanie łatwiejszych do rozwiązania problemów częściowych, poszukiwanie rozwiązań wariantowych, tworzenie modeli roboczych, poszukiwanie analogii i kombinacji rozwiązań (metody heurystyczne), posłużenie się intuicją itp.
5. Wybór rozwiązania optymalnego: krytyczna ocena różnych rozwiązań, wybór rozwiązań, które wydają się najwłaściwsze, obmyślenie dalszego ich doskonalenia (jeśli jest to możliwe), wybór alternatywy optymalnej, opracowanie szczegółowej koncepcji i podjęcie decyzji.
6. Realizacja i kontrola: wprowadzenie rozwiązania w życie, zabezpieczenie środków dla jego realizacji, ocena i kontrola postępów w jego realizacji, ewentualna korekta w zakresie i sposobie jego realizacji.
[J. Penc]

Zobacz również: racjonalność wyboru , systemy wspomagania decyzji , metoda rekurencyjna


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch