Witamy, 16 czerwca 2024 r. Imieniny: Aliny, Anety
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Różnicowanie - differentiation

dążenie przedsiębiorstwa do zajęcia pozycji, która w ocenie dużej liczby nabywców jest pod pewnym względem przodująca w danej gałęzi przemysłu, czyli podejmowanie starań, aby wyodrębnić się spośród innych przedsiębiorstw wchodzących w skład danej gałęzi. Przedsiębiorstwo dokonuje wyboru jednej lub więcej cech, które przez klientów tej gałęzi przemysłu są uważane za istotne i koryguje swe działania tak, aby zaspokoić ich potrzeby. Nagrodą za tego typu zachowanie się jest możliwość sprzedaży wyrobów po wyższej cenie.
Wymóg różnicowania może dotyczyć samego wyrobu, sposobów dostawy, metod marketingu lub jeszcze innych czynników. Przedsiębiorstwo, które decyduje się na podjęcie działań różnicujących musi zawsze poszukiwać dróg osiągnięcia wyższej efektywności nakładów. W przeciwnym razie narazi się na ryzyko utraty przewagi konkurencyjnej spowodowane niekorzystnym poziomem kosztów. Różnicowanie bowiem może uniemożliwić zdobycie dużego udziału w rynku. Często wymaga ono też zrezygnowania z masowej sprzedaży, czego nie da się pogodzić z dużym udziałem rynkowym. Osiągnięcie zróżnicowania odbywa się zazwyczaj za cenę gorszej pozycji kosztowej, ponieważ czynności potrzebne do jego uzyskania są z natury kosztowne, np. badania, wzornictwo wyrobu, wysoka jakość materiałów czy intensywne działania promocyjne. Chociaż więc klienci w całym sektorze uznają wyższość firmy, to jednak nie wszyscy będą mogli płacić wyższe ceny.
[J. Penc]

Zobacz również: siła firmy , dywersyfikacja


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Inflacja kosztowa - inflacja pchana przez koszty, inflacja podażowa, inflacja dostawców; rodzaj inflacji wynikający z samego procesu produkcji, ze wzrostu kosztów jej...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch