Skłonność do innowacji - propensity to innovations
gotowość wprowadzania innowacji w procesach produkcji, technologii, organizacji pracy, marketingu itp. Skłonność ta podnosi znacznie ryzyko gospodarowania, ale jej brak może prowadzić do stagnacji i upadku firmy. Skłonność do innowacji świadczy o aktywności intelektualnej i przedsiębiorczości kadry menedżerskiej, jej reakcji na zmiany rynkowe i wyzwania konkurencji.
Innowacje są niezbędnym warunkiem przetrwania firmy w zmieniającym się otoczeniu. Toteż, by przedsiębiorstwo mogło w takich warunkach przetrwać, musi się rozwijać, czyli kreować i wdrażać różnego rodzaju innowacje zapewniające wyższą efektywność i lepszą pozycję na rynku. Menedżerowie muszą więc stale poszerzać skłonność swego personelu do innowacji, stwarzać skuteczny system pobudzania absolutnie każdego pracownika do przedsiębiorczości i innowacyjności, a siebie mobilizować do rozwijania nowych koncepcji.
[J. Penc]
Zobacz również:
innowacje
,
otwartość na zmiany
,
innowacyjne zarządzanie
|