Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Sterowanie jakością - quality control

system metod produkcji i zintegrowanej współpracy obejmujący wszystkie stanowiska i szczeble zarządzania oraz stosowane środki i instrumenty w celu zaprojektowania, wyprodukowania i sprzedaży produktów po optymalnych kosztach, z optymalną użytecznością dla klientów i w najlepszym czasie.
W literaturze proponuje się różne procedury takiego sterowania. Znane są powszechnie klasyczne już narzędzia tego sterowania, jakimi są: arkusz kontrolny, karta sterująca, diagram Ishikawy, diagram Pareto, korelacja, stratyfikacja, algorytm. Dla poprawy tego procesu opracowano nowe narzędzia, które nie są rozszerzeniem narzędzi klasycznych, ani też nie mają na celu ich zastąpienia. Według J. Rogali i M. Piotrowskiego są to:
1) Diagram pokrewieństwa – metoda podobna do ,,burzy mózgów”, stosowanej przy rozwiązywaniu problemów polegająca na generowaniu i zbieraniu informacji opisowych (pomysły, opinie itp.) i sortowaniu ich w grupy obejmujące pokrewne pomysły.
2) Diagram zależności – ustalenie zależności między głównym problemem, czy pomysłem a powiązanymi z nim czynnikami.
3) Drzewo decyzyjne – graficzna analiza czynności, jakie muszą być wybrane by osiągnąć pożądany cel.
4) Diagram tablicowy – ustalenie, jakie czynniki mają wpływ na realizację potrzeb klienta odnośnie do konkretnego produktu, jakie jego cechy są dla klienta najważniejsze.
5) Tablicowa analiza danych – przedstawienie danych na wykresie w celu odczytania siły zależności między nimi i dzięki temu dopasowanie wyrobu do potrzeb rynku i znalezienie obszarów, w których konieczne są udoskonalenia wyrobu.
6) Diagram planowania procesu podejmowania decyzji – graficzna analiza zdarzeń i nieprzewidzianych wypadków, które mogą mieć miejsce w czasie realizacji zadania, począwszy od określenia problemu aż do jego realizacji.
7) Diagram strzałkowy – wykres tworzony na podstawie podziału i kolejności realizacji poszczególnych zadań (podobny do metody ścieżki krytycznej) w celu ustalenia najkrótszego czasu realizacji pracy, czy zadania.
[J. Penc]

Zobacz również: zarządzanie totalną jakością


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch