Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Strategia wyprzedzająca - outdistance strategy

strategia polegająca na tym, że firma dąży do zagarnięcia znacznej części rynku, aby utrudnić wejście konkurentów i zniechęcić ich do jego rozbudowy. Jeśli na przykład przyszły popyt jest znany i firma może stworzyć odpowiednie zdolności produkcyjne aby go zaspokoić, to inne firmy mogą się zniechęcić do inwestowania w rozbudowę swych mocy.
Strategia wyprzedzająca jest z istoty ryzykowna, gdyż wiąże się z wcześniejszym inwestowaniem w urządzenia produkcyjne i zaangażowaniem znacznych środków w dany segment rynku. Uprzedzając przyszły popyt i nie mając pewności jak rozwinie się przyszły rynek i czy konkurenci nie zastosują też podobnej strategii firma podejmuje poważne ryzyko. Toteż decydując się na wybór takiej strategii powinna być pewna, że zna zamierzenia swych konkurentów, albo też oddziaływać na te zamierzenia (oczekiwania) w taki sposób, aby posunięcia zostały uznane za wyprzedzające. Niekiedy takie posunięcia mają tylko charakter psychologiczny. Firma (lider rynkowy) wysyła sygnały rynkowe, aby powstrzymać konkurentów od ataku. Na przykład powoduje ,,poinformowanie” prasy o zamierzonej obniżce cen, co może zniechęcić konkurentów do inwestowania.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch