Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Użyteczność produktu - utility of product

satysfakcja płynąca z posiadania lub użytkowania jakiegoś produktu. Każdy produkt rozumiany jako środek zaspokojenia potrzeby lub pragnienia ma dwa rodzaje użyteczności: podstawową i dodatkową. Użyteczność podstawowa jest wyrażona przez rzeczywiste właściwości produktu, tj. poddające się kwantyfikacji parametry techniczno-fizyczne, których jakość i zróżnicowanie decydują o lepszym lub gorszym zaspokojeniu potrzeby wchodzącej w zakres potrzeb życiowych, które uważa się za biologicznie i społecznie niezbędne. Użyteczność dodatkowa (komplementarna) produktu obejmuje zazwyczaj jego właściwości estetyczno-ergonomiczne, jak kolor, kształt, wymiary, funkcjonalność, wygoda użytkowania (np. przystosowanie do budowy somatycznej człowieka) itp. Te cechy produktu są zazwyczaj niemierzalne, a nawet dość trudno porównywalne, ale są one bardzo ważne, zwłaszcza przy zaspokajaniu potrzeb ponadpodstawowych czy luksusowych, które wiążą się z długofalową satysfakcją czy dobrobytem konsumenta, pojmowanym naturalnie w kontekście lansowanej jakości życia (np. ostentacyjnej konsumpcji), która w wielu krajach, a także i u nas, traktuje posiadanie dóbr luksusowych w kategoriach satysfakcji życiowej, sukcesu i prestiżu.
[J. Penc]

Zobacz również: niezawodność produktu , wartość konsumencka , ostentacyjna konsumpcja , efekt demonstracji


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch