Wizerunek firmy - company image
obraz, wizerunek firmy ukształtowany w świadomości społecznej. Pozytywny wizerunek firmy przyczynia się do wzmocnienia skuteczności różnych stosowanych przez nią środków promocji, a zwłaszcza reklamy. Zjednuje on opinię publiczną do marki i do działalności firmy, tworzy jej ,,osobowość” funkcjonującą w świadomości społecznej, która jest łatwo identyfikowana i postrzegana, a także usuwa anonimowość między producentem a odbiorcą. Negatywny wizerunek z powodu np. zaangażowania się w afery korupcyjne, niszczenia środowiska czy wprowadzania na rynek wadliwych produktów osłabia zainteresowanie firmą ze strony społeczeństwa, a nawet powoduje bojkotowanie jej produktów. Toteż w wielu firmach tworzy się silne działy public relations, których zadaniem jest kształtowanie pozytywnego image produktów i marki firmy dzięki aranżowaniu różnych korzystnych dla firmy wydarzeń czy upowszechnianiu o niej pozytywnych informacji. Tworzeniu korzystnego image firmy najlepiej służą takie wartości jak: renoma produktów, solidność i niezawodność, fachowość i wiarygodność, etyczne postępowanie i poczucie odpowiedzialności za prowadzoną działalność gospodarczą. Ostatnio ważnym instrumentem tworzenia korzystnego image firmy staje się sponsorowanie.
[J. Penc]
Zobacz również:
dobra reputacja
,
public relations
|