Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing relacji - relationship marketing

to koncepcja zarządzania i działania na rynku w zgodnej współpracy z innymi jego uczestnikami. Skuteczność rynkowa firmy zależy więc od nawiązania partnerskich stosunków z uczestnikami rynku. Marketing relacji (partnerski) odnosi się do zewnętrznych i wewnętrznych klientów organizacji. Sprzyja on wzrostowi wartości sprzedaży oraz obniżce kosztów działalności marketingowej. Marketing partnerski zakłada budowę związków i aliansów strategicznych z dostawcami, potencjalnymi konkurentami, bankami, producentami towarów komplementarnych, pośrednikami, klientami, itp. Najważniejszym celem w działalności przedsiębiorstwa staje się wówczas usatysfakcjonowanie klienta. Związki partnerskie mogą być tworzone:
1. wewnątrz przedsiębiorstwa między pracownikami i ich zespołami, zgodnie z koncepcją marketingową jego działalności,
2. na zewnątrz przedsiębiorstwa: między przedsiębiorstwem, a uczestnikami jego rynków (lokalnych, krajowych, międzynarodowych) tj. dostawcami, klientami, instytucjami finansowymi, prawnymi, kooperantami, przedsiębiorstwami usługowymi, konkurentami, z którymi mogą zawierać alianse strategiczne, ośrodkami władzy, organizacjami społecznymi (np. zawodowymi), instytucjami opiniotwórczymi (np. mass-media) oraz środowiskiem (działalność ekologiczna).
[Red.]

Zobacz również: marketing partnerski


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch