Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing kompleksowej jakości - total quality marketing

koncepcja marketingu wywodząca się z nowoczesnego systemu zarządzania przez jakość. Wprowadza on nowe rozumienie jakości, której nie wyznaczają fizyczne cechy produktu ani jego techniczne, technologiczne i produkcyjne walory. Jest to pojęcie jakości, która ma zachwycić nabywcę, konsumenta i użytkownika. Odzwierciedla to określenie jakości jako pełnej zdolności do zaspokojeniu celu lub użycia, jakości ukierunkowanej na obecne i przyszłe potrzeby nabywców, a także jakości jako ogółu cech i właściwości produktu lub usługi, które zapewniają zdolność do zaspokajania istniejących lub pobudzonych potrzeb. J. M. Juran wskazuje, że jakość to najlepszy sposób uzyskiwania przewagi nad konkurentami, który może być osiągany dzięki planowaniu jakości, kontrolowaniu jakości i doskonaleniu jakości. Marketing kompleksowej jakości wymaga od przedsiębiorstw doskonałej znajomości potrzeb nabywców dla ich jak najlepszego zaspokajania, utrzymywania poziomu najwyższej jakości produktów i usług umożliwiającej osiąganie pozycji najlepszego przedsiębiorstwa w swej klasie wyrobów dzięki zapewnianiu nabywcom satysfakcji z ich użytkowania, przy uzyskiwaniu przewagi nad konkurentami. Marketing kompleksowej jakości wymaga, aby:  nadawanie produktom wymaganej jakości zaczynało się od analizy potrzeb i wymagań klientów i kończyło się na postrzeganiu przez nich jakości,  jakość była celem i sposobem każdego działania przedsiębiorstwa,  jakość można zawsze jeszcze polepszyć,  jakość nie kosztuje więcej niż produkt złej jakości, którego nie może nic już uratować,  jakość jest zadaniem wszystkich pracowników. Korzyści marketingu kompleksowej jakości dobrze charakteryzuje opinia D. Beckhama: „uczestnicy rynku, którzy nie nauczą się języka polepszania jakości, produkcji i działania operacyjnego skończą jak dziurawe wiadro. Dni funkcjonalnego marketingu minęły bezpowrotnie. Nie możemy już dłużej myśleć o sobie wyłącznie w kategoriach poszukiwaczy rynku, specjalistów od reklamy, strategów. Musimy myśleć o sobie jako o jednostkach zaspokajających oczekiwania klientów – adwokatów klientów, znających się na całym procesie produkcji."

Zobacz również: zarządzanie przez jakość


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch