Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing przyszłości - future marketing

nakreśla i wyznacza zespół trendów, zjawisk i czynników charakteryzujących spodziewane i oczekiwane zmiany, które z dużym prawdopodobieństwem wystąpią w możliwej do przewidzenia przyszłości. Do zjawisk tych należy: 1. wzrastające znaczenie informacji o rynku, nabywcach, produktach, usługach i konkurentach dla podejmowania trafnych decyzji przedsiębiorczych i konsumpcyjnych, 2. rozwój marketingu od lokalnego, krajowego do międzynarodowego i globalnego, 3. odejście od marketingu masowego do marketingu zindywidualizowanego i zróżnicowanego, 4. konieczność racjonalizacji marketingu i obniżania jego kosztów, 5. przechodzenie od potrzeb kupującego do zaspokajania jego pragnień, a także przechodzenie od konkurencji za pomocą cen do konkurencji poza cenowej, przede wszystkim dzięki atrakcyjności powiększonego produktu, jako wyraz i umiejętność wzbogacania metod i technik marketingu. Zdaniem M. Wilsona zmiany, jakie się dokonują w marketingu nie podważają jego koncepcji, orientacji oraz instrumentów, lecz nadają im znaczenie odpowiadające zmianom zachodzącym w biznesie, a zwłaszcza w biznesie międzynarodowym i globalnym. Pozostaje i nabiera jeszcze znaczenia odkrywanie i zaspokajanie potrzeb nabywców. Jednakże wymaga uwzględnienia dwóch występujących tendencji: 1. konieczności ciągłego różnicowania produktów i usług, wynikającej z daleko idącej indywidualizacji potrzeb oraz 2. potrzeby standaryzacji produktów jako odzwierciedlenia unifikacji potrzeb i sposobów ich zaspokajania przez nabywców na rynkach międzynarodowych. Zmienia się również postępowanie związane z uzyskiwaniem przewagi konkurencyjnej, ponieważ istnieją oczywiste granice konkurowania za pomocą cech wyróżniających produkt, jego rynkowe wyposażenie i promocję, których przekroczenie powoduje straty i nie zapewnia żadnych korzyści. Skuteczne i efektywne konkurowanie wymaga przede wszystkim wytwarzania i sprzedawania produktów najwyższej jakości i użyteczności dla nabywców, jak też pełnego wykorzystywania konstrukcji marketing-mix w ścisłej zgodności z realiami rynku. Istotę marketingu w procesach jego zmian, można zdefiniować jako: „strategiczne i zyskowne kreowanie oraz podtrzymywanie różnic w zaspokajaniu potrzeb nabywców w stosunku do konkurentów”.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch