Argumentacja reklamowa
dostarcza adresatom i odbiorcom przekazów reklamy argumenty i motywację dokonania zakupu reklamowanego produktu i usługi. Argumentacja reklamowa powinna przyjmować punkt widzenia nabywcy i wskazywać korzyści, jakie zapewniają oferowane dobra. Wymaga to dobrej znajomości potrzeb, wymagań i preferencji nabywców, a także cech i walorów przedstawianej oferty. Argumenty reklamowe nie powinny nadużywać zaufania konsumentów oraz ich niedoświadczenia czy niewiedzy. Nie mogą odwoływać się do przesądów, ani też wywoływać uczucia zagrożenia czy strachu w przypadku niezastosowania się do zaleceń reklamy. Nie mogą wprowadzać w błąd, zarówno co do zalet produktu lub usługi jak i warunków ich nabycia. Argumenty reklamowe nie mogą dyskredytować konkurencyjnych produktów, usług oraz ich wytwórców i sprzedawców. Formułowanie wiarygodnych, sugestywnych i skutecznych argumentów jest sztuką reklamy, wymagającą kreatywnego myślenia.
[T. Sztucki]
|