Twórcze przedsiębiorstwo - creative organisation
ma specjalistów od tworzenia pomysłów, którym stwarza się możliwości i warunki twórczego myślenia,
stosuje inspirujące metody rozwiązywania problemów,
pomysły są oceniane według wartości i przydatności, a nie według ich autora,
preferuje obiektywny sposób podejścia oparty na faktach a nie domniemaniach,
jest nastawione na rynek, na jak najlepsze zaspokajanie potrzeb swych klientów,
posiada dobry system zbierania i gromadzenia informacji oraz ich doprowadzania we właściwym czasie do właściwych pracowników i miejsc struktury organizacyjnej,
eksperymentuje nad nowymi pomysłami i stwarza atmosferę sprzyjającą ryzyku,
toleruje i zachęca do jego podejmowania,
stosuje zróżnicowaną politykę personalną i dąży do zatrudniania nietypowych jednostek,
dobiera ich i awansuje na podstawie posiadanych wartości i korzyści zapewnianych przedsiębiorstwu.
[T. Sztucki]
|