Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Cykl życia przedsiębiorstwa - company life cycle

obejmuje on: powstanie – cechą charakterystyczną jest duży zakres swobody podejmowanych decyzji i spontaniczność działań przedsiębiorcy; rozwój i wzrost – znaczenia nabiera profesjonalizm i stopień sformalizowania struktury organizacyjnej oraz zakresu uprawnień i odpowiedzialności; dojrzałość – w której powstają czynniki niepowodzenia i upadku; odnowa – nowa dynamiczna faza przeobrażeń i przystosowań do warunków i wymagań wewnętrznego i zewnętrznego środowiska. Cykl życia przedsiębiorstwa określany jest także według faz narodzin, młodości, wieku średniego i dojrzałości, która prowadzi albo do schyłku albo do zmiany i odnowy. R. Quinn i K. Cameron opracowali zintegrowany model cyklu życia przedsiębiorstwa obejmujący cztery etapy. Pierwszy etap to przedsiębiorczość, w którym:
 porządkuje się zasoby,
 jest dużo pomysłów,
 podejmuje się działania przedsiębiorcze,
 potrzeba niewiele planowania i koordynacji,
 znajduje się własne miejsce na rynku, a władzę ma „sprężyna sprawcza”. Drugi etap to zespołowość:
 struktura organizacyjna i komunikacja mają jeszcze charakter nieformalny,
 istnieje poczucie kolektywu jako całości,
 pracownicy pracują przez wiele godzin, mają poczucie misji, są mocno zaangażowani, trwają innowacje. W trzecim etapie – formalizacji i kontroli:
 następuje stabilizacja struktury,
 formalizacja reguł działania,
 nacisk kładzie się na poprawność,
 instytucjonalizuje się procedury,
 organizacja staje się bardziej konserwatywna. Czwarty etap to dopracowanie struktury:
 następuje decentralizacja,
 rozszerzenie domeny działalności,
 mają miejsce dostosowania,
 występuje odnowa przedsiębiorstwa.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch