Czynniki sukcesu przedsiębiorstwa - business success factors
1) Mc Kinsey opracował formułę czynników sukcesu wyrażoną przez „7 S”: Strategy – strategia, Structure – struktura, Systems – system, Skills – umiejętności, Staff – pracownicy, Style – styl, Shared Values – wspólne wartości, Tzw. „twarde” czynniki to: strategia, system i struktura. Natomiast „miękkie” czynniki sukcesu obejmują styl, pracowników, umiejętności i wspólne wartości.
2) Praktyczne doświadczenia przedsiębiorstw pozwalają na wskazanie listy czynników umożliwiających osiąganie sukcesu na rynku. Najczęściej wymieniane są następujące czynniki:
jakość produktów i usług,
reputacja znaku firmowego,
dobre zarządzanie przedsiębiorstwem,
niskie koszty,
wystarczające zasoby finansowe,
marketing i marketingowe orientacje przedsiębiorstwa,
właściwy segment rynku,
szerokość i zróżnicowanie asortymentu,
przewaga technologiczna,
stałe innowacje produktów,
wysoki udział w rynku,
atrakcyjna oferta sprzedaży,
kwalifikacje pracowników i ich zaangażowanie w powodzenie przedsiębiorstwa,
elastyczność i zdolność przystosowania.
Za czynniki sukcesu małych przedsiębiorstw uważa się: wiedzę, doświadczenie, pomysłowość, ciężką pracę, dążenie do rozwoju, skłonność do poświęceń, kompetencje kierownicze, właściwy segment oraz szczęście.
[T. Sztucki]
Zobacz również:
sukces
,
sukces marketingowy
,
zasady sukcesu
,
model atrakcyjności rynkowej
|