idea lub działanie zasygnalizowane grupie docelowej w Internecie, które ze względu na swoją atrakcyjność przekazu powoduje rozprzestrzenianie się jej na zasadzie "z ust do ust" na nieograniczoną liczbę adresatów.
Według Levina marketing wirusowy to tak, jakbyś zasadził w Sieci nasionko, z którego wyrasta interaktywna gra. Ludzie odkrywają tę grę i przekazują innym. Widzą coś i wysyłają przyjacielowi wraz z wiadomością np. "To z tego nowego filmu. Jest tak dobry, że muszę go zobaczyć". Ten o ile potwierdzi atrakcyjność przekazu wyśle wiadomość następnemu. Wiadomość rozchodzi się coraz dalej a wielu z powiadomionych kupi w końcu bilet na ten film.
Dokładnie działanie marketingu (promocjii) wirusowego opisane jest w książce "Partyzanckie P.R. w Internecie" na przykładzie projektu "The Blair Witch Project".
[Red.]
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...