Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Międzynarodowy kodeks badań marketingowych - International Code of Marketing Research Practice

Badania marketingowe dotyczą produktów i usług, lecz wymagają systematycznego poznawania opinii, zapatrywań i zachowań ludzi będących ich nabywcami, co wymaga fachowości, odpowiedzialności i przestrzegania etyki przez przeprowadzających te badania. Te właśnie względy stały się przyczyną powstania kodeksów badań marketingowych. Pierwszy, opublikowany w roku 1948, został opracowany przez Europejskie Towarzystwo Badania Opinii Publicznej i Rynku. W 1971 roku Międzynarodowa Izba Handlowa, reprezentująca międzynarodową społeczność marketingową, opublikowała kodeks międzynarodowy, który po znowelizowaniu przez te instytucje stał się od 1976 roku jednolitym międzynarodowym kodeksem, formułującym podstawowe zasady i postanowienia. Badania marketingowe zależą od zaufania publicznego – zaufania, że badania są prowadzone uczciwie, obiektywnie, bez niepożądanej ingerencji, że wolne są od nieprzyjemności dla osób udzielających informacji i że opierają się na życzliwej współpracy społeczeństwa. Każdy ma prawo oczekiwać, że przedsięwzięcie związane z badaniem marketingowym zapewnia jego prawo do prywatności. Informacje osobiste lub poufne, przekazane w czasie badań marketingowych, nie mogą zostać ujawnione bez zgody osoby badanej i mogą być wykorzystane tylko do celów badań marketingowych. Badania muszą być prowadzone zgodnie z przyjętymi zasadami uczciwej konkurencji i na wysokim poziomie technicznym. Należy dołożyć szczególnych starań przy prowadzeniu wywiadów z dziećmi. Musi być przed tym uzyskana zgoda rodziców, opiekuna lub osoby odpowiedzialnej za dziecko na podstawie szczegółowego opisu celu i sposobu przeprowadzenia badania. Nie wolno: podawać jakiejś działalności za badanie marketingowe, jeśli nim nie jest; sporządzać list, rejestrów lub tworzyć banki danych dla celów nie będących badaniami marketingowymi; stosować szpiegostwo przemysłowe lub handlowe; zbierać informacji dla oceny zdolności kredytowej, ściągania długów lub stosowania promocji. Wyniki badań i dane z marketingowego przedsięwzięcia stanowią własność klienta. Techniki i metody badawcze (włącznie z programami komputerowymi) wykorzystywane w badaniu marketingowym, nie stają się własnością klienta i nie mogą być przez niego wykorzystywane. Raporty i inne zarejestrowane dane mogą być wykorzystywane wyłącznie przez klienta i jego konsultantów.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch