Kanały komunikacji - communication channels
rozróżnia się osobiste i nieosobiste kanały komunikacji. Osobiste kanały obejmują dwie lub więcej osób komunikujących się bezpośrednio ze sobą „twarzą w twarz”, przez telefon lub za pomocą poczty. Należą tu; kanały społeczne składające się z sąsiadów, przyjaciół lub rodziny konsumenta, kanał liderów opinii, którzy już produkt wypróbowali i zachęcają do jego nabycia, kanały ekspertów jako niezależnych specjalistów, do których mogą się odwołać kupujący, kanały handlowe stosujące sprzedaż osobistą przez swoich sprzedawców, dealerów, przedstawicieli, agentów i negocjatorów. Nieosobiste kanały komunikacji obejmują: środki masowego przekazu tj. telewizję, radio, internet i prasę oraz imprezy głównie organizowane przez działy public relations przedsiębiorstwa dla inspirowania wydarzeń i tworzenia nastroju sprzyjającego promocji produktów i usług.
[T. Sztucki]
Zobacz również:
komunikacja promocyjna z klientami
,
marketing on-line
|