Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Lokalizacja produktów w miejscach sprzedaży

W sklepach, w których obsługują sprzedawcy, lokalizacja produktów powinna spełniać dwa zadania: po pierwsze, produkty winny być dobrze widoczne dla klientów, a ich układ powinien zachęcać do zakupu, po drugie, rozmieszczenie produktów musi uwzględniać częstotliwość ich kupowania i grupowanie według rodzajów asortymentu, aby maksymalnie ułatwić i przyspieszyć proces obsługi nabywców. Przy sprzedaży samoobsługowej ważne natomiast jest, aby klient:
 miał bezpośredni dostęp do wszystkich oferowanych produktów, mógł je obejrzeć, zapoznać się z informacjami umieszczonymi na opakowaniach, porównać ceny i dokonać swobodnego wyboru,
 sam regulował czas przebywania w miejscu sprzedaży, którego przedłużanie zależy od umiejętności rozmieszczania produktów i atrakcyjności asortymentu,
 mógł szybko rozpoznawać nowości produkcyjne dzięki ich wyróżnieniu z całego układu, umieszczaniu w reklamowych stelażach, gablotach itp.
W tym celu niezbędne jest przestrzeganie następujących zasad lokalizacji:
1. tworzenie decydujących punktów układu, kierując się wygodą zakupu, przyzwyczajeniami nabywców i wymaganiami sprawnej organizacji pracy,
2. zapewnienie równomierności ruchu klientów,
3. kompletowanie produktów komplementarnych, zaspokajających wyodrębnione grupy potrzeb i odznaczające się różną częstotliwością zakupów,
4. wyznaczanie stałych miejsc poszczególnych grup produktów dla wytworzenia automatycznego zakupu na zasadzie przyzwyczajenia stałych klientów.
T. Sztucki]

Zobacz również: merchandising


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch