Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Myślenie twórcze - creative thinking

Stanowi ważną cechę menedżerów, pracowników marketingu i twórców innowacji, pomysłów oraz tekstów i projektów reklamy. Jego istotą jest abstrakcja, tj. zdolność pomijania wszystkich cech poza jedną, zdolność postrzegania wszystkich cech elementarnych i tworzenia z nich pojęć złożonych. Proces twórczy obejmuje:
1. wyszukiwanie lub wyczuwanie problemów, kiedy poznaje się fakty i czyni obserwacje,
2. pogrążenie lub przygotowanie polegające na skupieniu się na problemie, pogrążeniu się w nim, zbieraniu informacji i formułowaniu hipotez,
3. inkubację czyli dojrzewanie tj. okres, w którym następuje odprężenie i podświadome analizowanie problemu, pozorny brak aktywności, podczas którego nie widać wyraźnych postępów,
4. fazy pomysłu, kiedy dochodzi do powstania koncepcji; istotne znaczenie ma faza inkubacji i występująca w niej inspiracja prowadząca do
5. zrozumienia lub olśnienia nasuwającego właściwe rozwiązanie, po czym następuje
6. weryfikacja i zastosowanie wymagające udowadniania i wytrwałości, ponieważ nowe pomysły są często odrzucane, uważane za nierealne i niepraktyczne, aby po pewnym czasie nastąpiło ich docenienie i wykorzystanie.
W podręczniku twórczego myślenia autorstwa A. Góralskiego znajdują się ćwiczenia wspomagające to myślenie dzięki udzielaniu odpowiedzi na pytania: dlaczego? jakie to ma wady? co można z tym zrobić? jak się bez tego obejść? Co by było, gdyby...?, a także ćwiczeniom określonym jako:
 nie tu i nie teraz,
 myślimy różnorodnie,
 nowe spojrzenie,
 oceny i relacje,
 pro i kontra.
Twórczy proces w przedsiębiorstwach obejmuje trzy etapy: generowanie pomysłów, rozwiązywanie problemów lub rozwinięcie pomysłu oraz wdrożenie. Generowanie pomysłów zależy przede wszystkim od przepływu ludzi i informacji między przedsiębiorstwem i jego otoczeniem. Ważnym źródłem informacji są konsultanci, eksperci a także nowi pracownicy wykorzystujący swe doświadczenia z poprzednich miejsc pracy. Rozwinięcie pomysłu zależy od kultury przedsiębiorstwa, jego organizacji i systemu przepływów informacji, które mogą stymulować i przyczyniać się do rozwijania pomysłów bądź powodować ich tłumienie. Etap wdrożenia polega na wprowadzeniu nowego pomysłu lub zastosowaniu innowacji w przedsiębiorstwie i na rynku, co stanowi przekształcenie twórczego pomysłu w nowy wyrób, usługę lub nowy sposób produkcji i sprzedaży.

Zobacz również: innowacja , innowator , koła jakości


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch