Obraz nabywców
Nowoczesne podejście do rynku i jego najliczniejszych uczestników wskazuje, że dla wszelkich działań marketingowych należy przyjmować cechy nabywców składające się na następujący ich obraz:
są raczej racjonalni niż emocjonalni,
poszukują produktów i usług, które ze względu na jakość, właściwości użytkowe i ceny dobrze zaspokajają odczuwane potrzeby,
są coraz lepiej wyedukowani rynkowo dla oceny właściwych produktów i rzetelnej promocji,
poszukują informacji ułatwiających podejmowanie decyzji zakupu i potwierdzających ich trafność,
wymagają edukacji w sprawach racjonalnego odżywiana się, korzyści jakie zapewnia postęp nauki i techniki dla ułatwień życia codziennego oraz wykonywania profesjonalnych czynności zawodowych,
podatni są na argumenty oszczędzania i racjonalizacji domowego budżetu,
skłonni są do działań zapewniających ochronę i realizację wyznawanych wartości,
dokonują zakupów tam, gdzie są dostrzegani, dobrze obsługiwani i mogą pozyskiwać korzystne produkty i usługi.
[T. Sztucki]
|