Nagłówek ogłoszenia - headline
Jak wykazują badania tylko 20% osób patrzących na ogłoszenie czyta dalszy tekst, jeśli ich zainteresuje nagłówek. Wyróżnia się nagłówki:
1. informacyjne,
2. podkreślające korzyści,
3. utwierdzające opinię,
4. promujące nowość,
5. zawierające radę, pytanie lub wyzwanie,
6. selekcjonujące czytelników,
7. wzbudzające zaciekawienie,
8. zalecające porównanie,
9. zapowiadające nagrodę lub niespodziankę.
W nagłówku trzeba powiedzieć maksimum tego co jest możliwe i w najbardziej interesujący sposób. Nagłówek:
powinien być łatwy do pośpiesznego odczytania,
zwracać się bezpośrednio do czytelnika,
zawierać charakterystyczne wyrazy łączące się z treścią ogłoszenia,
stosować słowa sugerujące działanie,
zapowiadać dalsze korzystne informacje zawarte w tekście,
skłaniać do zaznajomienia się z całym ogłoszeniem.
Zdaniem D. Ogilvy, znanego specjalisty reklamy, najlepszymi nagłówkami są te, które obiecują korzyści czytelnikom i w których podana jest nazwa reklamowanego produktu.
[T. Sztucki]
|