Pomysł nowego produktu - new product conception
Jest podstawą innowacji i rynkowych korzyści wynikających z przekształcenia pomysłu w gotowy produkt i wprowadzenia go na rynek. Źródłami pomysłów są:
potrzeby i wymagania nabywców,
działy badań i rozwoju w większych przedsiębiorstwach,
prace instytutów naukowych,
patenty,
analiza produktów i usług konkurentów, analiza ich argumentacji promocyjnej,
kadra kierownicza przedsiębiorstwa,
pracownicy,
dostawcy,
dystrybutorzy hurtowi i detaliczni.
Techniki tworzenia nowych pomysłów obejmują:
1. atrybuty obecnych produktów i ich udoskonaleń,
2. zależności wymuszone komplementarnością produktów,
3. analizę morfologiczną tj. identyfikowanie strukturalnych elementów produktu i szukanie między nimi zależności,
4. identyfikację potrzeb nabywców i sposobów ich zaspokajania
5. metody twórczego rozwiązywania problemów.
T. Sztucki]
Zobacz również:
innowacje
|