Tekst reklamowy - advertising text
Znajduje zastosowanie w różnych formach i środkach promocji. Wypowiadany jest w reklamie radiowej i telewizyjnej w połączeniu z obrazem, akcją, czy scenką. Najbardziej rozpowszechniony jest we wszystkich rodzajach reklamy drukowanej na opakowaniach, instrukcjach sposobu użycia produktu, w katalogach, listach reklamowych, ulotkach i ogłoszeniach prasowych. Skuteczność oddziaływania tekstu reklamowego zależy od użycia prostego i zrozumiałego języka, od wyraźnego sformułowania argumentów przedstawiających cechy i zalety produktu. Tekst reklamowy winien być pisany z punktu widzenia jego adresata, wyrażać zainteresowanie jego potrzebami i problemami oraz przedstawiać najlepiej możliwość zaspokojenia i rozwiązania problemów nabywcy. Podstawowe wymagania tekstu reklamowego:
1. Tytuł główny:
łatwy do pospiesznego odczytania,
zwraca się bezpośrednio do czytelnika,
zawiera charakterystyczne wyrazy łączące się z tematem reklamy,
zawiera słowa sugerujące energiczną akcję,
zapowiada informacje zawarte w dalszym tekście,
umieszczony jest bezpośrednio nad treścią i od niej oddzielony.
2. Podtytuły:
potęgują zainteresowanie,
nie zdradzają przedwcześnie treści.
3. Właściwa treść:
ma czytelny układ,
pierwsze zdanie zawiera użyteczną oraz interesującą informację,
cały tekst przedstawia sugestywnie reklamowany produkt i usługę.
[T. Sztucki]
Zobacz również:
ogłoszenie reklamowe
|