Macierz General Elektric - GE matrix
opracowana we współpracy z McKinsey Company. Służy ona budowaniu strategii na podstawie analizy pozycji rynkowej firmy w swietle atrakcyjności rynkowej branży. Proponuje ona dziewięć strategii.
1. Silnym rynkowo jednostkom:
a) w atrakcyjnej branży - inwestowanie i wzrost,
b) w średnio atrakcyjnej branży - selektywny wzrost,
c) w mało atrakcyjnej branży - minimalne inwestycje przy maksymalizacji cash flow;
2. Jednostkom o średniej sile:
a) w atrakcyjnej branży - selektywny wzrost,
b) w średnio atrakcyjnej branży - specjalizacja, optymalizacja inwestycji,
c) w mało atrakcyjnej branży - maksymalizacja zysku przy minimalnych inwestycjach;
3. Słabym jednostkom:
a) w atrakcyjnej branży - specjalizacja, alians, fuzja z firmą o lepszej pozycji,
b) w średnio atrakcyjnej branży - maksymalizacja zysku, przygotowanie do wycofania się,
c) w mało atrakcyjnej branży - zebranie możliwych przychodów i wycofanie się.
[Red.]
Zobacz również:
macierz atrakcyjności rynkowej
|