Witamy, 16 czerwca 2024 r. Imieniny: Aliny, Anety
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Dobra reputacja - goodwill

niematerialna wartość firmy wynikająca z jej reputacji, uprzywilejowanej pozycji na rynku oraz korzystnej lokalizacji. Reputacja firmy zależy od uznania produktów przez klientów na rynku, wysokiej marki firmy, która cieszy się uznaniem, możliwości wykorzystania tradycji jaką firma posiada oraz z etycznego i odpowiedzialnego działania zgodnego z potrzebami własnych pracowników, społeczności lokalnych i środowiska.
Goodwill jest ważnym składnikiem całkowitej wartości firmy i stanowi źródło dodatkowych jej doszacowań w procesie negocjowania ceny między partnerami kupna i sprzedaży. Goodwill wycenia się (szacuje) na podstawie takich czynników jak:
 pozycja firmy na rynku,
 udział firmy w rynku (na tle konkurentów),
 zagrożenia rynku przez potencjalnych konkurentów oraz firmy wprowadzające substytuty (wyroby zastępcze),
 siła przetargowa dostawców i nabywców,
 ocena stopnia korzystności lokalizacji,
 ocena stopnia zróżnicowania produkcji i handlu,
 ocena systemu dystrybucji,
 ocena posiadanych licencji korzystnych dla przyszłości firmy i pokonania konkurencji,
 ocena kwalifikacji kierownictwa i personelu pod względem kreatywności i generowania oraz wdrażania nowych idei,
 ocena kultury firmy i sprawności systemu zarządzania,
 ocena potencjalnych możliwości rozwojowych firmy z uwagi na korzystniejsze powiązania kooperacyjne i możliwości eksportowe firmy.
Firma posiadająca dobry goodwill ma odpowiednio większą wartość niż wartość samego jej majątku rzeczowego, a cena negocjacyjna jest wyższa od materialnych podstaw jej wyceny. Tworzenie pozycji goodwill w bilansie firmy jest raczej rzadko spotykane w praktyce.
[J. Penc]

Zobacz również: wizerunek firmy , sponsorowanie , public relations


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Inflacja kosztowa - inflacja pchana przez koszty, inflacja podażowa, inflacja dostawców; rodzaj inflacji wynikający z samego procesu produkcji, ze wzrostu kosztów jej...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch