Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Ekonomiczny model konsumenta - economic consumer model

model, który przedstawia konsumenta jako doskonale racjonalną jednostkę, zdolną do oceny użyteczności każdego produktu i dążącą do uzyskania maksymalnej satysfakcji przy zakupie towarów.
Model ten bardzo upraszcza zachowanie konsumenta, a to głównie z trzech powodów. Po pierwsze, ocena użyteczności zależy od struktury celów decydenta generowanych przez jego system potrzeb. Jeżeli człowiek odczuwa silnie określone potrzeby to dobra je zaspakajające będą miały dla niego znacznie większą wartość niż inne dobra (nawet o wyższej wartości bezwzględnej). Po drugie, człowiek nie potrafi, a nawet nie ma możliwości oceny użyteczności każdego produktu, toteż przypisuje on produktom wartość subiektywną, przybliżoną. Po trzecie, postrzegane cechy (różniące) w produktach nie zależą wyłącznie od ich właściwości (jakości), lecz także od doświadczeń, skojarzeń i oczekiwań konsumenta, którego cechuje selektywne spostrzeganie (dostrzega zazwyczaj pewne cechy i elementy w zależności od zainteresowań, potrzeb i motywów), selektywne zainteresowanie (odbiera informacje zgodnie z osobistą postawą) i selektywna pamięć (przechowuje w pamięci informacje, które popierają jego postawy i przekonania).
[J. Penc]

Zobacz również: krzywa obojętności , zachowanie się konsumenta


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch