Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Alternatywy wyboru - alternative choice

– warianty zakupów rozważane przez klienta, podlegające jego wartościowaniu i ocenie na podstawie przyjętych przez niego kryteriów. Znajomość tych wariantów ma ważne znaczenie dla opracowania skutecznych strategii oddziaływania na konsumentów, gdyż wyrażają one ich rzeczywiste preferencje i decydują o rodzaju kupowa-nych dóbr i usług.
Aby móc przewidzieć te warianty, czyli zamiary zakupu, trzeba poznać kryteria wyboru, którymi kierują się konsumenci. To zaś jest sprawą trudną, wymagającą badań nad zachowaniami rynkowymi nabywców.
Dość powszechnie uważa się, że podstawowym kryterium oceny jest cena produktu. Cena bezsprzecznie odgry-wa ważną rolę, ale konsumenci zwracają uwagę na jakość produktu, wygodę zakupu, reputację producenta, popularność marki produktu, wygodę jego użytkowania itp.
Specjaliści od marketingu (np. Ph. Kotler) uważają, że na zachowanie nabywcy mają wpływ cztery zasadnicze grupy czynników: kulturowe (kultura, subkultura oraz klasy społeczne), społeczne (grupy odniesienia, rodzina oraz role i status), osobiste (wiek i faza w cyklu życia, zawód, sytuacja ekonomiczna, styl życia oraz osobowość i sposób samookreślania się) oraz psychologiczne (motywacja, percepcja, uczenie się oraz opinie i postawy). Analiza wpływu tych czynników na konsumenta może dostarczyć wskazówek jak do niego dotrzeć i obsługiwać go w sposób efektywny.

Zobacz również: zachowanie się konsumenta , zakup impulsywny


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch