Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Analiza konkurencji - competition analysis

– zbiór czynności odnoszących się do badania głównych konkurentów w celu poznania ich zamierzeń (celów), słabych i mocnych stron, określenia sposobu ich zaatakowania i oceny szansy prowadzenia zamierzonych działań.
Podstawą tej analizy jest właściwe zidentyfikowanie konkurencji. Można ją postrzegać w trzech aspektach (według Ph. Kotlera):
 konkurencja w ramach marki (brand competition) – konkurentami są przedsiębiorstwa oferujące zbliżony produkt i serwis dla tych samych klientów, po zbliżonej cenie.
 konkurencja w ramach gałęzi (industrial competition) – za konkurentów można uważać te wszystkie przedsiębiorstwa, które wytwarzają ten sam produkt lub rodzaj produktów;
 konkurencja w ramach formy produktu (form competition) – za konkurentów można uważać te przedsiębiorstwa, których wyroby służą temu samemu celowi;
 konkurencja ogólna (generic competition) – za konkurentów można uważać wszystkie firmy, zwłaszcza szczególnie aktywne na danym rynku, które ,,pochłaniają” siłę nabywczą ludności.
Po zidentyfikowaniu najważniejszych konkurentów należy przeanalizować cztery elementy o charakterze rozpoznawczym (dotyczące konkurentów):
 przyszłe cele (na wszystkich poziomach zarządzania i dotyczące wielu aspektów);
 założenia dotyczące przedsiębiorstwa (konkurencyjnego) oraz gałęzi, w skład której ono wchodzi;
 bieżąca strategia, tzn. jak przedsiębiorstwo radzi sobie obecnie z konkurencją;
 sprzyjające okoliczności (sprzyjające konkurencji) i zagrożenia.
Analiza tych elementów pozwoli firmie stworzyć obraz prawdopodobnych reakcji konkurentów na pojawienie się różnych sytuacji.

Zobacz również: deskryptory środowiska , fundamentalny konkurent , gra rynkowa


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch