Informacje marketingowe - marketing information
wszelkie informacje pochodzące z rynku i wnętrza firmy poszerzające wiedzę o możliwościach i utrudnieniach jej marketingowego działania, służące menedżerom za podstawę podejmowania decyzji marketingowych i kontroli ich skutków.
Informacje te mogą być zarówno pochodzenia krajowego jak i zagranicznego. Mogą mieć zarówno charakter ilościowy jak i jakościowy. Mogą one dotyczyć zjawisk przeszłych, bieżących i przyszłych, a więc służyć zarówno do prowadzenia działań operatywnych, dostarczając wiedzy bieżącej, jak i do działań strategicznych, ujawniając możliwe stany i tendencje rozwoju. Informacje te są zawsze cenne dla przedsiębiorstwa, gdyż zmniejszają ryzyko działań marketingowych a zwiększają możliwości (prawdopodobieństwo) osiągania sukcesu na rynku, mimo nawet znacznej jego turbulencji (zmienności).
[J. Penc]
Zobacz również:
marketing
,
system informacji marketingowej
|