Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Kierunki badań w zarządzaniu - directions of management research

podstawowe obszary zainteresowań, na których powinny skupić się wysiłki specjalistów od zarządzania, aby podnieść jego sprawność i wzbogacić metody i instrumenty działania, a tym samym ułatwić naszym przedsiębiorstwom skuteczne konkurowanie z coraz silniej wchodzącymi na nasz rynek firmami zagranicznymi.
Zdaniem W. M. Grudzewskiego do najważniejszych kierunków uprawianych obecnie przez nauki o zarządzaniu należą:
1. Kreowanie koncepcji restrukturyzacji i przekształceń własnościowych przedsiębiorstw, spółek, firm i różnego rodzaju korporacji funkcjonujących w naszej gospodarce.
2. Rozwijanie zarządzania zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem w praktyce gospodarczej nowoczesnych metod motywacyjnych.
3. Rozwijanie i wdrażanie w polskich przedsiębiorstwach zarządzania strategicznego.
4. Kreowanie i usprawnianie struktur organizacyjnych i procesów zarządzania i sterowania produkcją na podstawie zasad lean management i reengineeringu.
5. Rozwój zarządzania marketingowego i finansowego.
6. Wprowadzanie systemów zarządzania działających przy wykorzystaniu kryteriów jakości (TQM).
7. Rozwijanie systemów informatycznych typu CIM, CIS, CIMS, CAD itp.
8. Rozwijanie i wprowadzanie w przedsiębiorstwach monitoringu i controllingu.
9. Upowszechnianie benchmarkingu jako metody pozwalającej na wykorzystanie wzorców umożliwiających najlepsze ukierunkowanie działalności przedsiębiorstwa.
[J. Penc]

Zobacz również: eurozarządzanie , megatrendy , generacja zarządzania , nauki o zarządzaniu , misja nauk o zarządzaniu , lean management , reengineering


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch