Łańcuch logistyczny - logistic chain
zorientowane na rynek sposoby myślenia i działania, które są przetwarzane w efektywną organizację procesów i stosunków przedsiębiorstwa z klientami i dostawcami. Celem tworzenia takiego łańcucha jest upraszczanie stosunków z klientami i dostawcami oraz eliminowanie wszystkich rodzajów działalności wpływających na wzrost kosztów bez zmiany wartości wyrobu, a zwłaszcza przyspieszanie przepływu informacji i towarów.
Łańcuch logistyczny składa się z następujących ogniw: klient, stanowisko zapytań ofertowych, stanowisko opracowania zamówień, dyspozycja i sterowanie, zaopatrzenie, dostawcy, odbiór towarów, produkcja, kontrola jakości, wysyłka, montaż, zakup przez klienta. Łańcuch ten łączy rynki zbytu i zaopatrzenia oraz klientów i dostawców z producentem, jak też poszczególne wydziały danego zakładu. Składa się więc z wielu ogniw, tj. procesów, które muszą się dobrze zazębiać, aby był on solidny.
[J. Penc]
Zobacz również:
logistyka
,
logistyka marketingowa
|